Bezpečnostné nastavenia a politiky pre prijímanie mailov vyhodnocujú bezpečnostné aspekty správ a na základe výsledku môže dôjsť, narp.: okrem štandardného doručenia do prioritnej resp. doručenej pošty, že správa skončí v karanténe.
Informácie o takýchto správach prichádzajú používateľom z emailu: [email protected]
V prípade, že nedôjde k reakcii, nie je možné po 30-tich dňoch obnoviť prístup k takejto správe – je nenávratne odstránená.
Pri doručení správy do karantény, môžu nastať nasledovné 2 prípady.
- Správa v karanténe, ktorú je možné uvoľniť používateľom

Pri pokuse doručiť takúto správu dôjde k umiestneniu do karantény, s možnosťou uvoľniť ju do doručenej pošty samotným používateľom.
V prípade, že používateľ vyhodnotí takúto správu v karanténe ako relevantnú má možnosť zakliknúť vyznačené tlačidlo “Uvoľniť”, čím získa prístup k danej správe.
Ak používateľ nevie sám vyhodnotiť dôveryhodnosť emailu, požiada o asistenciu kompetentnú osobu (IT Technik, …).
2. Správa v karanténe o ktorej uvoľnenie je potrebné požiadať
Bezpečnostné mechanizmy vyhodnotia takéto správy ako vysoko rizikové (napr.: ako pokus o ukradnutie prihlasovacích údajov používateľa).

V takomto prípade môže používateľ, pri vyhodnotení, že sa jedná o relevantnú správu, požiadať o jej uvoľnenie.
Vtedy, je po zakliknutí vyznačeného tlačidla “Vyžiadať uvoľnenie”, notifikovaný systémový administrátor, ktorý na základe pokročilých mechanizmov overí bezpečnostné parametre daného emailu.
Urobí tak v čo najkratšom možnom čase a po vyhodnotení, že správa neobsahuje škodlivý obsah a spĺňa vybrané bezpečnostné parametre, uvoľní správu pre používateľa, ktorá bude následne doručená.
Ak by z nejakého dôvodu došlo k situácií, že používateľ požaduje o uvoľnenie správy so škodlivým obsahom, nie je možné takúto správu uvoľniť.
Používateľ následne obdrží informáciu o rozhodnutí emailom od administrátora, ktorý danú žiadosť spracovával.