Maily v karanténe – postup

Last change: 28.10.2025

Bezpečnostné nastavenia a politiky pre prijímanie mailov vyhodnocujú bezpečnostné aspekty správ a na základe výsledku môže dôjsť, narp.: okrem štandardného doručenia do prioritnej resp. doručenej pošty, že správa skončí v karanténe.

Informácie o takýchto správach prichádzajú používateľom z emailu: [email protected]

V prípade, že nedôjde k reakcii, nie je možné po 30-tich dňoch obnoviť prístup k takejto správe – je nenávratne odstránená.

Pri doručení správy do karantény, môžu nastať nasledovné 2 prípady.

 

  1. Správa v karanténe, ktorú je možné uvoľniť používateľom

 

Pri pokuse doručiť takúto správu dôjde k umiestneniu do karantény, s možnosťou uvoľniť ju do doručenej pošty samotným používateľom. 

V prípade, že používateľ vyhodnotí takúto správu v karanténe ako relevantnú má možnosť zakliknúť vyznačené tlačidlo “Uvoľniť”, čím získa prístup k danej správe.

Ak používateľ nevie sám vyhodnotiť dôveryhodnosť emailu, požiada o asistenciu kompetentnú osobu (IT Technik, …).

 

2. Správa v karanténe o ktorej uvoľnenie je potrebné požiadať

 

Bezpečnostné mechanizmy vyhodnotia takéto správy ako vysoko rizikové (napr.: ako pokus o ukradnutie prihlasovacích údajov používateľa).

 

V takomto prípade môže používateľ, pri vyhodnotení, že sa jedná o relevantnú správu,  požiadať o jej uvoľnenie.

Vtedy, je po zakliknutí vyznačeného tlačidla “Vyžiadať uvoľnenie”, notifikovaný systémový administrátor, ktorý na základe pokročilých mechanizmov overí bezpečnostné parametre daného emailu.

Urobí tak v čo najkratšom možnom čase a po vyhodnotení, že správa neobsahuje škodlivý obsah a spĺňa vybrané bezpečnostné parametre, uvoľní správu pre používateľa, ktorá bude následne doručená.

Ak by z nejakého dôvodu došlo k situácií, že používateľ požaduje o uvoľnenie správy so škodlivým obsahom, nie je možné takúto správu uvoľniť.

Používateľ následne obdrží informáciu o rozhodnutí emailom od administrátora, ktorý danú žiadosť spracovával.

info  Info