Pre jednoduchý prístup k výsledkom ankiet VSK sme pre Vás vytvorili portál, ktorý je dostupný na adrese https://ankety-vsk.umb.sk.
Pre prístup k výsledkom sa musíte prihlásiť svojim kontom UMB. Prihlasovacie meno zadávajte bez doménovej čast (@student.umb.sk).
Zobrazenie výsledkov je závislé od roly, ktorú v systéme máte (študent, učiteľ, osoba zodpovedná za študijný program, …).
Zobrazenie pre študentov
Po prihlásení vidí študent zoznam ankiet, ku ktorým má prístup. V systéme sú momentálne 3 typy ankiet, ktoré boli realizované na všetkých fakultách. Ak študent študuje predmety na viacerých fakultách, vidí výsledky pre každú fakultu zvlášť.
Hodnotenie kvality výučby a učiteľov
Po kliknutí na tento typ adresy sa Vám zobrazí zoznam predmetov, ktoré ste absolvovali v uplynulom semestri (neboli prenesené a boli klasifikované).
V pravej časti zoznamu je možné vidieť počet študentov, ktorí hlasovali a priemerné hodnotenie predmetu. Zároveň sa tam nachádza aj histogram, ktorý hovorí o tom koľko a akých známok bolo udelených v jednotlivých otázkach k predmetu.
Po kliknutí na odkaz “Detail hodnotenia” sa už zobrazia samotné odpovede na anketové otázky. Otázky sú dvoch typov:
- S výberom hodnotenia zo stupnice (škály).
- S otvorenou odpoveďou (slovné hodnotenie).
Otázky z výberom zo stupnice
Vyhodnotenie každej otázky tohto typu má 3 stĺpce.
V prvom stĺpci sú nasledovné informácie:
- Počet zapísaných študentov na predmet (spolu vo všetkých študijných programoch, kde sa predmet vyučuje).
- Počet študentov, ktorí boli klasifikovaní (podľa hore uvedených pravidiel).
- Rozdelenie klasifikovaných študentov podľa študijných programov, v ktorých sa daný predmet vyučoval.
- Počet odpovedí a ich pomer k celkovému počtu oprávnených hlasujúcich (klasifikovaných študentov).
- Priemerné hodnotenie otázky.
V druhom stĺpci sú zobrazené čiastkové hodnotenia jednotlivých učiteľov. Môže sa stať, že hodnotenie nie je pri žiadnom učiteľovi alebo počet hlasov nesedí s celkovým počtom hlasujúcich. To je spôsobené tým, že študenti pri vypĺňaní dotazníka nie vždy správne zvolili hodnoteného vyučujúceho.
Informácie o učiteľovi sú zobrazené v štyroch riadkoch:
- Meno vyučujúceho a typ výučby (P - Prednášky, C - Cvičenia).
- Počet hlasovaní a ich podiel z celkového počtu klasifikovaných / zapísaných študentov.
- Priemerné hodnotenie v rámci danej otázky.
- Rozdelenie hlasov podľa stupnice (počet jednotiek - počet dvojok - počet trojok - …).
V treťom stĺpci sa nachádza histogram, ktorý zobrazuje početnosti jednotlivých hodnotení v rámci danej otázky. Teda koľko študentov hodnotilo známkou 1, koľko známkou 2 atď.
Otázky s tvorenou odpoveďou
V prípade otázok s otvorenou odpoveďou má vyhodnotenie len 2 stĺpce. Význam údajov v prvom stĺpci je rovnaký ako v prípade otázky s výberom zo stupnice.
V druhom stĺpci je zobrazená tabuľka, v ktorej je možné vidieť odpovede študentov a mená učiteľov, ktorých sa týkajú. Ak je v tabuľke väčší počet odpovedí zobrazujú sa po stránkach. Na jednej stránke sa zobrazí 10 záznamov. Pre zobrazenie ďalšej záznamov treba buď kliknúť na tlačidlo “Nasledujúca” (prechod na ďalšiu stranu) alebo zvýšiť počet zobrazených záznamov na stránku.
Hodnotenie podpory vzdelávania
Výsledky ankety týkajúcej sa podpory vzdelávania sú zobrazené na jednej stránke. Najskôr sa zobrazujú otázky z výberom odpovede a na konci stránky je otázka s otvorenou odpoveďou.
Otázky z výberom zo stupnice
Zobrazenie výsledkov je rozdelené do dvoch stĺpcov:
- Počet hlasujúcich a priemerné hodnotenie.
- Histogram, ktorý zobrazuje početnosti jednotlivých hodnotení podobne ako v predchádzajúcom type ankety.
Otázky s tvorenou odpoveďou
Odpovede na otázku s otvorenou odpoveďou sú zobrazené v tabuľke na konci stránky. Stránkovanie záznamov v tabuľke funguje rovnako ako v predchádzajúcom type ankety.
Hodnotenie kvality študijného programu
Po kliknutí na hodnotenie kvality študijného programu sa zobrazí zoznam študijných programov, ktoré študujete.
Po kliknutí na konkrétny študijný program sa zobrazí vyhodnotenie ankety v rovnakom formáte ako v prípade “Hodnotenia podpory vzdelávania”.