Základné informácie o MS Teams

Last change: 23.06.2021

Pre zvýšenie efektivity spolupráce v tímoch, je možné v prostredí UMB používať aplikáciu z balíka Office365 - Teams.

Aplikácia umožňuje komunikáciu medzi používateľmi formou chatu alebo videokonferencií ako aj zdieľanie pracovných súborov.

Teams je možné používať tromi spôsobmi:

  1. Vo webovom prehliadači (obmedzené možnosti - najlepšie funguje v prehliadači Microsoft Egde)
  2. Ako aplikáciu pre PC (Odporúčaný spôsob)
  3. V mobilnom telefóne (Obmedzené možnosti)

Vytváranie tímov používateľmi je zablokované. Pokiaľ máte záujem o vytvorenie tímu pošlite nám mailom žiadosť na adresu [email protected]. V  tele správy uveďte požadovaný názov tímu, organizačnú jednotku, pod ktorú bude tím spadať (napríklad katedra) a zoznam jeho administrátorov (tí budú môcť neskôr pridávať ďalšie osoby). 
 

V prípade, že chcete aby bol členom tímu študent, môžete ho pridať ako člena, prípadne ak potrebujete pridať väčšie množstvo naraz môžete pre nich vygenerovať kód tímu a zverejniť ho napríklad v moodle kurze predmetu. 
Neodporúčame pozývať študentov do katedrových tímov ako členov, pretože potom budú mať prístup k obsahu všetkých kanálov (okrem privátnych).
 

Prosíme aby ste študijné materiály umiestňovali prednostne do kurzu v Moodle. Teams využívajte hlavne na komunikáciu v reálnom čase ako napríklad videoprednášky, chat atď. Chceme tím predísť situácii, kedy študentom nebude jasné, kde majú materiály a informácie k predmetom hľadať.

Vzhľadom na technické a kapacitné možnosti budeme pri vytváraní tímov postupovať nasledovne (priority):

Tímy pre vedenie univerzity a vedenia fakúlt (online porady vedenia).

Tímy pre katedry (online porady katedry, možnosť videoprednášok pre študetov) .

Tímy pre jednotlivé predmety (treba brať do úvahy, že študentov bude treba pozývať po jednom ako hostí).

Tento postup sa môže meniť s ohľadom na aktuálnu situáciu. O zmenách Vás budeme informovať na tomto mieste.

info  Info